Valpreventie

Voorkom vallen

Woensdag 27 maart werd er voorlichting gegeven over de cursus valpreventie.

Marije Dankelman, leefstijlcoach van de Welle, gaf op enthousiaste wijze informatie over de cusrsus en ze gaf ook alvast wat tips. Bewegen en goede voeding zijn belangrijke ingredienten om fit te blijven en daarmee vallen te voorkomen. We deden zelfs een aantal eenvoudige oefeningen.

Haar contactgegevens zijn:

Stichting De Welle, Constantijnstraat 32a,  7442 ME Nijverdal.
E: m.dankelman@stichtingdewelle.nl,   M: 0612216966, www.stichtingdewelle.nl.

Van haar kregen we onderstaande informatie:

De Welle biedt regelmatig op verschillende plaatsen de cursus valpreventie aan. Momenteel loopt er een training in Enter.

Bent u recent gevallen, merkt u dat u angstig bent om te vallen of wilt u gewoon steviger op de benen staan? Dan is de cursus valpreventie iets voor u. Met specifieke oefeningen en een parcours vol lastige situaties, die u ook tegenkomt in het dagelijkse leven, leert u op een veilige en gestructureerde manier uw evenwicht te verbeteren en wordt uw spierkracht vergroot.  Het oefenprogramma zorgt ervoor dat u met meer vertrouwen beweegt in en om uw huis. De kans op vallen wordt daarmee een stuk kleiner. Ook krijgt u praktische tips hoe u het beste weer kunt opstaan, mocht u onverhoopt toch een keer vallen.
Naast deze praktijktraining is er ook aandacht voor de theorie. Hoe komt het dat mensen vaker vallen als ze ouder worden? En wat kunt u zelf doen om een val te voorkomen? Elke training wordt afgesloten met een gezamenlijke kop koffie of thee. De Welle organiseert de cursus Valpreventie in nauwe samenwerking met fysiotherapeuten en sportinstructeurs.

Download de folder

Bewegen

Elders op deze website uitgebreide informatie over bewegen.